Meer klanten helpen doordat ze je kunnen vinden als ze je nodig hebben

Meer klanten helpen doordat ze je kunnen vinden als ze je nodig hebbenJe weet dat ik blij word als ik zelfstandige professionals mag laten ontdekken hoe ze beter zichtbaar worden. Het klinkt simpel: zorg dat je zichtbaar bent, anders word je niet gevonden… Maar de werkelijkheid is meestal toch een stuk weerbarstiger.

Dit heeft Peter ook ervaren. Peter is een enthousiaste, ondernemende man die graag medewerkers ondersteunt die extreme stress ervaren. Hij wil deze mensen helpen omdat hij zelf ooit een burn-out heeft gehad. De begeleiding die hij nu geeft, had hemzelf toentertijd waarschijnlijk een hoop ellende bespaard. Zijn aanpak en oefeningen kunnen in veel gevallen namelijk een burn-out voorkomen.

Peter heeft van alles gedaan om goed zichtbaar te zijn. Hij heeft een mooie website, schrijft hiervoor geregeld blogs die hij ook op LinkedIn post, en hij twittert en facebookt zo nu en dan. Toch lukt het bijna niet om nieuwe klanten te trekken. Dit frustreert enorm want hij kan ze zo goed helpen!  “Hoe moet ik het dán doen?”, vroeg hij tijdens het gratis marketinggesprek dat ik met hem had.

Zorg dat je daar bent waar je klant is

Ik heb Peter uitgelegd dat je eerst de klant op wie je je richt goed in beeld moet hebben, voordat je je online zichtbaarheid aanpakt. Weet je dat eenmaal, onderzoek dan waar deze klant zich (online) bevindt. Ik noem dit ook wel de hangplekken van de klant.

Daarna is het belangrijk dat je de taal van de doelgroep spreekt. Meestal betekent dit dat je vakjargon vermijdt. En je moet zorgen dat je opvalt. Alleen een artikel posten op LinkedIn of op je website is niet genoeg. Want zit jouw klant wel op LinkedIn? Is Instagram of YouTube misschien een beter kanaal om in te zetten?

Anders kijken naar je bedrijf: leren, proberen én implementeren

Peter besloot het programma ‘Omzetboost door zichtbaarheid’ te volgen.

Dit programma bestaat uit een aantal praktijkdagen waarop theorie wordt behandeld, gekoppeld aan concrete oefeningen die je direct aan het denken zetten.

Tijdens ‘Omzetboost door zichtbaarheid’ heeft Peter het antwoord gevonden op zijn vraag ‘hoe hij zijn klanten moest bereiken’. Het resultaat is dat hij nu heel anders naar zijn bedrijf kijkt. Hij weet precies welke online marketingtools hij moet inzetten. Hij bespaart tijd doordat hij zijn klanten gericht benadert. En hij wordt gevonden door hr-managers én particulieren, waardoor hij steeds meer werk heeft. Dat is toch fantastisch! Ik ben in elk geval heel trots op Peter (en op de andere deelnemers ). Hun resultaten geven mij weer de drive om nog meer zelfstandige professionals een succesvolle marketingaanpak aan te leren.

Realiseer ook een omzetboost!

Weet jij soms ook niet meer waar of wie je klant is? En vraag je je af welke online marketingtools je moet gebruiken om bij je klant onder de aandacht te komen?

Geef je dan op voor een gratis marketinggesprek. Tijdens dit gesprek luister ik naar je verhaal en bespreken we hoe ik jou op het goede spoor kan zetten. Ik laat je vooraf een aantal vragen beantwoorden, zodat ik me kan inlezen in je situatie.

Wie weet komen we samen tot de conclusie dat ‘Omzetboost door zichtbaarheid’ voor jou een goed programma is om te volgen.

 

Recommended Posts

Plaats een reactie