Ben je het zat om uren te aquireren en nog steeds niet die klant te vinden die het beste bij je past?

Er zijn ook zelfstandigen die niet aan aquisitie doen en toch voldoende klanten hebben. Dit kan omdat ze zichzelf als sterk merk in de markt hebben gezet.

Ik spreek geregeld zelfstandige trainers, coaches en consultants die het helemaal zat zijn om urenlang te netwerken en te aquireren om vervolgens te ontdekken dat ze niet die klanten hebben gevonden dit het beste bij ze passen – en vaak valt dan ook de omzet nog tegen. Zo hoeft het niet te gaan.

Als jij moeite hebt met het neerzetten van een sterk merk waardoor je klanten naar je toetrekt, sta je hierin dus niet alleen. Maar gelukkig zijn er ook veel voorbeelden van ondernemers die het wel goed doen. Ik vertel je graag hoe Personal Branding werkt.

Personal Branding is eigenlijk een nieuwe manier van marketing. Het draait erom jezelf als sterk merk in de markt te zetten zodat je klanten je herkennen (en uiteindelijk vanzelf bij je komen). De wereld is veranderd. In deze online wereld is alles transparant. Het maakt het meer noodzakelijk om te laten zien wat jou onderscheidt van andere aanbieders in je branche en welke toegevoegde waarde je kunt leveren.

Om dit goed te kunnen vertellen moet je weten waar je passie ligt en wat je echt belangrijk vindt. Als je weet waar je voor staat en je hebt een duidelijke visie, dan word je aantrekkelijk voor je omgeving. Want je geeft aan dat je weet waarover je praat. Je kennis wordt duidelijk. Hierdoor zul je dus op een natuurlijke wijze klanten aantrekken.

Personal Branding helpt jou om inzichtelijk te maken wie je ideale klant is. Maar ook wat je onderscheidt van anderen. En het leert je welke marketingtools het beste ingezet kunnen worden om door je klant gevonden te worden.

Wil jij ook weten hoe Personal Branding jou kan helpen bij het zichtbaar worden voor je klant?

Geef je dan op voor een gratis marketinggesprek. Ik help je graag verder.

 

Recommended Posts

Plaats een reactie