Hoe ziet jouw merk eruit?

Als jij moeite hebt om jezelf als een sterk merk te profileren en daarmee potentiële klanten nieuwsgierig te maken, dan sta je hierin niet alleen. Ik spreek geregeld zelfstandige trainers, coaches en consultants die urenlang netwerken en acquireren om vervolgens te ontdekken dat eigenlijk niemand goed heeft gesnapt wat ze doen en welke klanten bij ze passen. Jammer van alle moeite…

Gelukkig zijn er ook genoeg voorbeelden van ondernemers die wel de juiste klanten aantrekken. Deze ondernemers passen Personal Branding toe. Branding wordt natuurlijk al jarenlang gedaan door succesvolle bedrijven, zoals Coca Cola, Albert Heijn en Hema. Iedereen kent deze merken, weet wat ze doen en op welke klanten ze zich richten.

Personal Branding is eigenlijk niet zo heel veel anders. Het draait er daarbij om jezelf als sterk merk in de markt te zetten, zodat je klanten je herkennen en weten waarvoor ze jou moeten hebben (en uiteindelijk vanzelf naar je toekomen). Om dat te bereiken, is het noodzakelijk dat je laat zien wat jou onderscheidt van andere aanbieders in je branche en welke toegevoegde waarde jij levert.

Om dit over het voetlicht te krijgen, moet helder zijn waar je passie ligt en wat je echt belangrijk vindt. Als je weet waarvoor je staat en je hebt een duidelijke visie, dan word je aantrekkelijk voor je omgeving. Want je geeft aan dat je weet waarover je praat. Je kennis wordt duidelijk. Hierdoor trek je op een natuurlijke wijze klanten aan.

Personal Branding helpt jou inzichtelijk te maken wie je ideale klant is. Maar ook wat je onderscheidt van anderen. En het leert je welke marketingtools je het beste kunt inzetten om door je klant gevonden te worden.

Wil jij ook weten hoe Personal Branding jou helpt bij het zichtbaar worden voor je klant?

Geef je dan op voor een gratis marketinggesprek. Ik help je graag verder.

Recommended Posts

Plaats een reactie