Een omzetboost maken door te doen wat je het allerliefste doet

Peter volgde bij mij het programma ‘Omzetboost door zichtbaarheid’. Hij twijfelde wel even voordat hij de knoop doorhakte om erin te stappen. Ik vertel je graag (de korte versie van) zijn verhaal.

In 2005 startte Peter een bedrijf, samen met zijn vriend Alfred. Een bedrijf waarin ze hun klanten beter leerden verkopen.  Zowel Peter als Alfred hadden veel ervaring in sales, en wat ze het allerliefste deden was hun expertise overbrengen op anderen, zodat deze ook succesvol konden worden.

Het bedrijf begon natuurlijk rustig, maar al snel werd het een doorslaand succes. Steeds meer ondernemers en bedrijven wisten Peter en Alfred te vinden en na drie jaar moesten ze hun bedrijf uitbreiden met een officemanager, iemand voor de administratie, en uiteindelijk ook met verkooptrainers.

De laatste paar jaar voelde Peter zichzelf steeds minder thuis in zijn nieuwe rol – algemeen directeur van een trainingsbureau. Hij wilde nog steeds mensen beter leren verkopen, maar in de praktijk was hij vooral zijn bedrijf aan het runnen. Hij was niet blij in deze rol, maar vond dat hij niet mocht klagen. Ze waren toch immers heel succesvol?

Uiteindelijk nam hij twee jaar geleden toch het besluit om met Alfred te praten en zijn gevoel te delen. Hij wilde weg uit het bedrijf, zijn aandelen verkopen.
Na een aantal gesprekken begreep Alfred wat Peter bedoelde en startten ze een overnametraject. (Ze waren overigens zo verstandig om zich hierin te laten begeleiden door een overnameregisseur, om misverstanden te voorkomen).

Op 1 januari 2016 was alles geregeld: Peter was geen eigenaar meer van het trainingsbureau. Hij moest weer van voor af aan beginnen.

Maar hoe? En wat ging hij dan precies doen? Een aantal dingen wist hij zeker: hij wilde in elk geval geen personeel meer. Hij wilde meer tijd doorbrengen met zijn gezin en alle schoolvakanties vrij zijn. En hij wilde vooral mensen helpen om succesvol te worden…

Toen kwam ik in beeld. Ik hielp Peter lijn aan te brengen in al zijn ideeën en gedachtes. Hij leerde daardoor te focussen op juist die dingen én die klanten die het beste bij hem passen. Hoe hij zeeën van tijd bespaart door van zijn diensten vaste producten te maken – en hoe hij voor deze producten voldoende geld kan vragen zodat hij zorgeloos in de vakanties vrij kan nemen.

Peter heeft nu een compleet nieuw bedrijf. Hij werkt vier dagen per week en is dik tevreden met zijn omzet en de hoeveelheid vrije tijd die hij heeft. Inmiddels heeft hij al veel tevreden klanten geholpen om beter te worden in verkopen. Kortom, hij is succesvol doordat hij precies doet wat hij het liefste doet.

Hoe is dat bij jou? Wil jij ook een omzetboost maken door te doen wat je het allerliefste doet? Ben je bereid om je werkzaamheden op een andere manier in te delen en te focussen op dát wat voor jouw bedrijf (en voor jou) belangrijk is? Wil je leren hoe je door inzet van online marketing makkelijker klanten aantrekt en wil je hierbij begeleid worden door een ervaren marketeer?

Ja? Dan beveel ik je het programma ‘Omzetboost door zichtbaarheid’ aan.

Dit 6-maanden succesprogramma is erop gericht jou te leren hoe je blijvend zorgt voor omzetstijging, zonder dat je veel meer hoeft te werken. Ik leer je hoe je een goed werkend online marketing systeem in je bedrijf implementeert zodat je beter zichtbaar wordt. Op een eenvoudige manier. Hoe je in jouw branche als expert wordt gezien, zodat klanten joú bellen in plaats van dat jíj uren moet zoeken naar nieuwe klanten. Hoe je door gewoon jezelf te zijn aantrekkelijk wordt voor je klanten. En nog veel meer…

Wil je hierover meer te weten komen? Boek dan een gratis marketinggesprek. Tijdens dit gesprek kijken we samen of het programma bij jou past. En ik geef je direct een aantal tips om gelijk mee te beginnen.

Recommended Posts