Het programma is als volgt:
Elke dag:
Rustig opstaan en ontbijten in je eigen tempo.
9 – 13 uur: In de groep werken we aan de hand van theorie en praktijkoefeningen aan je online zichtbaarheid en jouw profilering. Personal Branding dus. Er is voor iedereen veel persoonlijke aandacht doordat we met een kleine groep zijn.
De rest van de dag: Mijn advies is om gelijk het geleerde in de praktijk te gaan brengen. Je kunt je huiswerkopdrachten maken, met collega ondernemers sparren of lekker ontspannen. Je bent vrij om te doen wat je wilt. Je kunt naar het strand, wandelen, zwemmen, relaxen of uitgebreid lunchen in een van de gezellige restaurants of tapa’s bars. Er is veel tijd en ruimte voor eigen initiatief en invulling.
Hieronder zie je de hoofdpunten van het workation programma per dag. Deze business retreat is echter maatwerk. Er kan dus in geschoven worden.
De eerste dag beginnen we met jouw onderscheidende vermogen. Wat maakt jou uniek en hoe profileer je jezelf online? Dus hoe vertel je jouw ‘Personal Brand’ op je website en LinkedIn profiel of tijdens een netwerk evenement?
Dag 2 gaan we focussen op je doelgroep. We maken een persona. Wie is de klant die jij wilt aantrekken? En hoe word je door deze klant gevonden? Tevens komt de klantreis, de customer journey, vandaag uitgebreid aan bod.
De derde dag gaan we aan de slag met een zoekwoordonderzoek. Je leert de basisbeginselen van zoekmachine optimalisatie (seo) en past dit gelijk toe in 1 of meerdere teksten van je website.
De laatste dag leer je welke (online) marketing-tools en marketingkanalen voor jou geschikt zijn om toe te passen. Ook staat nu het maken van een ‘marketing funnel’ op de agenda. We sluiten af met de marketingkalender. Alle activiteiten voor het komende jaar worden ingepland en overzichtelijk opgeschreven.
Je kunt er voor kiezen om de workation uit te breiden met een bonusdag.
Deze bonusdag is speciaal voor kenniswerkers die afhankelijk zijn van hun uren. Tijdens deze bonusdag gaan we een onweerstaanbaar aanbod maken voor jouw ideale klant. Je gaat je diensten als producten aanbieden zodat de klant precies weet wat jij voor hem/haar kunt betekenen en zodat je niet meer afhankelijk bent van een uurtarief. Dit aanbod plaatsen we in een marketingpyramide.